Gezond(er) leven,  Inspiratie

#Wandelkilometers 2021 | Januari

WAUW. Wat hebben jullie mij weten te verrassen met het enthousiasme voor deze challenge! Sinds 1 januari zijn er met mij een heleboel enthousiaste, gemotiveerde toppers begonnen aan de challenge #wandelkilometers2021. Daarom lijkt het mij een tof idee om jullie maandelijks van een update te voorzien. Wat dit inhoudt? Dat lees je hieronder!

Aantal deelnemers & kilometers

Al op 4 januari 2021 liep het enthousiasme voor de challenge zodanig op, dat ik deelde dat we de grens van meer dan 100 deelnemers en meer dan 50.000 gezamenlijke kilometers hadden bereikt! Dit was natuurlijk al een enorm aantal en hier ben ik echt even stil van geweest. In de rest van januari druppelden er beetje bij beetje nog meer aanmeldingen binnen en de huidige stand van zaken is als volgt:

  • Meer dan 150 deelnemers
  • Gezamenlijk kilometer doel: meer dan 85.000 kilometer!
  • Volgens mij… 100% vrouw (haha!)

Het is natuurlijk niet helemaal meer correct bij te houden, maar dit betekent het in werkelijkheid nog wel iets hoger ligt dan de bovenstaande gegevens. Zó vet!

Januari

Om een beeld te geven van welke GEWELDIGE start we met zijn alle gemaakt hebben in januari, heb ik gevraagd om jouw tussenstand van januari in te sturen (via instagram of facebook). Natuurlijk heeft (lang) niet iedereen dit gedaan, maarrr… de tussenstand van de doorgegeven kilometers is simpelweg a-ma-zing!

Afgelegd in januari:
9000+ kilometer!

#Wandelkilometers2021

Meet the toppers

Wat is er nou leuker dan kennismaken met de mensen die net als jij aan het strijden zijn om hun persoonlijke doel te halen? Juist, niks! Daarom zal ik elke maand een aantal toppers uitlichten die zich even aan je voorstellen en meer vertellen over hun doel, voorkeuren en tips.


Jessica, 30 jaar | Zwartsluis
@happy_fit_jess90
Doel: 1000 kilometer

Vertel eens wat over jezelf!
Ik ben Jessica, 30 jaar, single en woon in het mooie Zwartsluis.

Wat is jouw wandeldoel en je motivatie daarvoor?
Mijn wandeldoel is 1000km om zo de laatste kilo’s eraf te krijgen, te zorgen voor een goede gezondheid en te genieten van de natuur.

Waar wandel je het liefst?
Het liefst wandel ik in de natuur. Langs het water, door het bos of over de heide.

Hoe houd je jezelf gemotiveerd?
Mijn motivatie houd ik hoog door te zorgen voor veel afwisseling in mijn wandelingen. Zowel in de afstand als de route. In het weekend vind ik het heerlijk om een mooie, langere route op te zoeken en door de weeks zijn het vele rondjes in en om het dorp. Als ik een dag weinig zin heb helpt het voor mij om te kiezen voor meerdere kortere wandelingen. De drempel ligt lager voor 2x een half uur wandelen dan voor 1x een uur en bij weinig zin vind ik het fijn om muziek op te zetten

Wat is jóuw wandeltip?
Mijn wandeltip: ga op zoek naar leuke en mooie routes in de buurt. Door steeds nieuwe routes te ontdekken blijft het wandelen leuk!

Marleen, 24 jaar | Beneden-Leeuwen
@marleenmos
Doel: 1000 kilometer

Vertel eens wat over jezelf!
Ik ben Marleen, 24 jaar en woon in het Land van Maas en Waal. Ik ben een vrolijke, positieve en spontane dame! Ik spreek graag af met vrienden, maar kan ook enorm genieten van me-time momenten en ik houd van voetbal! Ik kijk en weet meer van voetbal dan menig man! Een grote wens is om samen met mijn moeder de Nijmeegse Wandel-4daagse te lopen.. Vorig jaar heb ik me ingeschreven, maar helaas mocht het evenement niet doorgaan! Ik heb het wandelen sinds 2 jaar helemaal uitgevonden.

Toen ik bij huis kwam met een burn-out twee jaar geleden, was de eerste tip tijdens mijn herstel: dagelijks 30 minuten wandelen. Het hielp mij enorm.. Ik had weer een voldaan gevoel, voelde me fitter én kon heerlijk mijn hoofd leeg maken! Ik ben het vervolgens gaan doorzetten en vind het nog steeds heel fijn om dagelijks te wandelen. Door een terugval in mijn burn-out herstel zit ik momenteel opnieuw 4 maanden bij huis. De afgelopen maanden heb ik een persoonlijke reis doorgemaakt. Ik ben echt op zoek gegaan met coaches naar: ‘Wie ben ik’ ‘Wie wil ik zijn’ ‘Wat wil ik’. Afgelopen periode en mijn persoonlijke reis is echt een cadeau geweest voor mij. Ik ben nu vol positiviteit en kracht mijn toekomst aan het vormgeven!

Wat is jouw wandeldoel en je motivatie daarvoor?
Mijn wandeldoel voor dit jaar is 1000 km. Dit heb ik bedacht uit het feit dat ik elke dag 30 minuten buiten wil zijn. Rekening houdende met andere sportactiviteiten (voetballen en hardlopen) die ik ook buiten beoefen, kwam ik daardoor op het doel om 1000 km te gaan wandelen dit jaar. Ik zit door een terugval van mijn burn-out herstel nu 4 maanden bij huis en dus veel binnen. Ik weet hoeveel energie ik krijg van wandelen. Ik voel me fitter en geeft me veel ontspanning. Dit is voor mij een extra schop onder mijn kont om wel dagelijks naar buiten te gaan.

Waar wandel je het liefst?
Het liefst wandel ik in de natuur, heerlijk de ruimte en de rust! Genieten van de omgeving! Dit doe ik vanuit huis, dan loop ik zo de dijk op langs de Waal. Echt genieten het uitkijken op de dijk, de boten langs zien gaan en de vogels laag over zien vliegen! Verder vind ik het ook fijn om bij mijn ouderlijk huis in de buurt te lopen over de Drentse heide.

Hoe houd je jezelf gemotiveerd?
Het is voor mij een dagelijkse taak om 30 minuten naar buiten te gaan en echt één die ik inplan. Ik stel prioriteiten en wandelen is daar één van op een dag. Ik probeer het vaak rondom mijn lunch te doen als pauze óf ik ga ’s ochtends gelijk wandelen. Door het als prioriteit op een dag te stellen, komt het niet eens in me op om excuses te bedenken. Wanneer het regent neem ik een paraplu mee, wanneer het koud is pak ik mezelf helemaal in en in de zomer ga ik een korte broek en hempje de deur uit. Lekker bruin (proberen te) worden, twee in één! ​

Wat is jóuw wandeltip?
Tip 1: Luister een Podcast!! Ik luister tijdens de wandelingen vaak het eerste deel van mijn wandeling een podcast. De podcasts van ‘Dé #ECHTINBALANS podcast’ en ‘Leef Je Mooiste Leven Podcast’ van Michael Pilarczyk zijn mijn favoriet. Gratis hele mooie waardevolle lessen tijdens het wandelen en een boost aan motivatie! Daarna vind ik het juist fijn om het tweede deel van mijn wandeling te genieten van de rust en geluiden om mij heen. Tip 2: Ga multitasken! Een stimulans om te wandelen is voor mij ook door taken lopend uit te voeren: MULTITASKEN. Bijvoorbeeld wanneer ik een kleine boodschap nodig heb, een brief op de post moet doen of een kaartje langs ga brengen in het dorp. Lopend met een rugzak op loop ik dan door het dorp en op die manier kan ik twee dingen tegelijk van mijn to-do list afvinken! WINWIN!

Stephanie, 32 jaar | Amsterdam
@stephs.weightloss.journey
Doel: 250 kilometer

Vertel eens wat over jezelf!
Ik ben Stephanie, 32 jaar en woon in Amsterdam samen met mijn hond Evi. Door mijn autisme ben ik arbeidsongeschikt verklaard en heb ik dus veel tijd om te wandelen. Helaas kan ik niet meer hele lange afstanden meer doen omdat ik een jaar geleden mijn enkel heb gebroken en dat is nu nog steeds een gevoelig plekje

Wat is jouw wandeldoel en je motivatie daarvoor?
Mijn wandeldoel was voor dit jaar 250 km te lopen alleen heb ik mezelf zwaar onderschat want ik zit na een maand al over de 70 km.. een ander doel wat ik heb is om mij fitter te voelen en mooie plekjes van Nederland te ontdekken.

Waar wandel je het liefst?
Ik wandel het liefst in een bos, ik kan dan echt mijn ogen uit kijken naar hoe mooi de natuur is en wat er allemaal te zien is.

Hoe houd je jezelf gemotiveerd?
Hoe ik mezelf gemotiveerd hou is mijn hond die het ook heerlijk vindt om te wandelen en door de app ommetje wil ik steeds boven aan de ranking staan.

Wil jij ook meedoen met de wandelchallenge?
Lees dan ook deze blog en lees onderstaande informatie
.
De facebookgroep vind je hier!

SOCIALS | FB | INSTA | PINTEREST | BLOGLOVIN’ | YOUTUBE

2 reacties

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *