Gezond(er) leven,  Madelon Sophie

Project Gezond | Update week #2

Vorige week schreef ik een blog over Project Gezond. Dit is een boek dat ik volg om in 8 weken tijd betere en gezondere eetgewoonten aan te wennen die ook zorgen voor gewichtsverlies. Inmiddels ben heb ik 2 weken achter de rug en is week 3 in volle gang. In deze update vertel ik je over het resultaat na 2 weken en de grootste uitdagingen tot nu toe! 

Update week #2project gezond maaltijden

Inmiddels ben ik 2 weken verder met het boek van Project Gezond en ik vind het mega fijn om te vertellen dat het nog steeds goed gaat. Ik vind het niet vervelend dat mijn dag al gepland staat met maaltijden, het is juist vaak weer een soort verrassing wat ik mag eten. Soms zit er iets tussen wat ik liever niet eet of niet lust, maar het is niet lastig om daar dan iets anders van te maken.

Uitdagingen

Het moeilijkste blijft ’s avonds. Maar zelfs dit begint eigenlijk te wennen. Als ik ’s avonds écht honger heb maak ik meestal een soort borrelplankje met komkommer, paprika, wortel en wat rolletjes vleeswaren met augurkjes. Beetje dipsaus erbij en het voelt redelijk als snacken.
Ook apart is dat ik nog altijd na het avondeten rond 20 uur echt ongelofelijke lekkere (zoete) trek krijg. Dus daar zit dan de uitdaging om er niet aan toe te geven. Meestal stil ik deze trek met een kopje koffie of thee.project gezond resultaat afvallen

START

114.1 KG
BMI 35,2 (categorie extreme obesitas)

RESULTAAT NA WEEK #2

111.2 KG (-2.9 KG)
BMI 34,3 (categorie obesitas)

Komende week

Ook deze week weer een heel fijn resultaat, wat natuurlijk goed motiveert. Ik vind het goed vol te houden dus ik verwacht geen problemen voor week 3. De nieuwe uitdaging is wel om het dieet te combineren met de zomerfeesten (lees: biertjes) en mogelijk nog een keertje uit eten gaan. Volgende week lees je hoe ik hiermee om gegaan ben!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *