happy bun interview girlboss by madelon sophie
Inspiratie

Girlboss inspiratie: interview & review met Happybun

happybun logo

In deze blog: een interview met een creatieve ondernemer die unieke, handgemaakte items levert. Via Instagram ontdekte ik de webshop genaamd Happybun. In deze blog neem ik je mee in het (ondernemers)verhaal van Natasja en vertelt deze ambitieuze chick wat haar webshop zo uniek maakt. Tof als inspiratie, zowel als ondernemer als potentiële klant!

happybun interview

Het vrolijke brein van Happybun

Natasja – de oprichtster en eigenaresse van Happybun – is 27 jaar oud én het vrolijke brein achter Happybun. Of zeg liever: de creatieve duizendpoot. Al vanaf jongs af aan komt de creativiteit uit haar vingers, wat uiteindelijk heeft ontwikkelt tot haar nieuwe passie. Na haar opleiding Grafisch Vormgeven heeft Natasja de kennis opgedaan voor het uitwerken van haar ideeën en de tools om een eigen bedrijf op te starten. Na minder fijne ervaringen waaronder weggepest worden op de werkvloer (ja, zelfs als volwassene blijkt dat dus te gebeuren) en een onverwachts ontslag bij een an

dere fijne baan, komt Natasja thuis te zitten. Dit was echter dé kans om zich volledig te storten op deze droom.

Inspiratie opdoen

Als je door deze webshop scrolt, zul je je wellicht afvragen hoe ze het allemaal verzonnen krijgt. Inspiratie opdoen doet Natasja vooral op Pinterest. Niet door één op één te kopiëren natuurlijk, maar door bijvoorbeeld 10 verschillende ideeën te combineren tot een nieuwe product. Met de kernwoorden: creatief, uniek & handgemaakt wordt Happybun precies omschreven zoals het is. Uniek aan Happybun is dat veel items personaliseerbaar zijn, waardoor de klant een geheel eigen ontworpen product kan ontvangen, zonder daar heel veel meer voor te betalen.

Toekomstplannen

“Over vijf jaar hoop ik nog steeds volop met Happybun bezig te zijn, maar dat is als startende ondernemer natuurlijk best spannend”, aldus Natasja. Zo hoopt ze over vijf jaar (natuurlijk) gegroeid te zijn en een leuke klanten kring te hebben opgebouwd. Aan ideeën geen gebrek, eerder aan tijd. Een probleem waar ze tegenaan loopt is dat ze nu enkel items ontwerpt die door de brievenbus kunnen, om hoge pakketkosten te voorkomen. Natasja droomt ervan uiteindelijk haar webshop fulltime vanuit huis te kunnen runnen, waarbij het klantcontact nog altijd heel persoonlijk is en er nog steeds een handgeschreven bedankt kaartje bij de bestelling zit. Ze hoopt vooral dat ze haar klant enorm blij kan blijven maken met haar artikelen!

happybun interview by madelon sophie

Marktdebuut, tip!

Op 8 september staat Natasja voor het eerst op een markt: in Breecamp (Zwolle). Super tof dus om een kijkje te nemen, mocht je in de buurt zijn. Zo zie je haar items in real life (zie ze dan nog maar te verstaan…) en ontmoet je natuurlijk het vrolijke brein achter deze onderneming. Je vindt deze streek-/foodmarkt genaamd Breecamp Bruist aan de Gorterstraat, geopend van 13.00-19.00 uur.

Persoonlijke favoriet van Natasja

Favoriet én bestseller: de wandhanger lamp. In het afgelopen jaar is dit item steeds meer verbeterd en wordt deze inmiddels zelfs voor diverse verkooppunten ingekocht en verkocht.

Review by Madelon Sophie

Happybun maakte bij mij direct een goede indruk toen ik het ontdekte via instagram. Unieke producten en vooral veel vrolijkheid. Je ziet vooral producten die je niet óveral al ziet. Ik kwam in contact met Natasja en ik vond het heel tof om dit blog idee uit te werken: een interview met een girlboss, gecombineerd met een review/mijn mening. Naast het interview, ontving ik namelijk ook een hele toffe macramé wandhanger in mijn favo interieur kleur: ijsblauw. Deze hangt inmiddels mooi aan de muur hier en zoals je op onderstaande foto’s kunt ziet. Happy dus!

 

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *