Gezond(er) leven,  Madelon Sophie

Gezonder leven #6 | Ready for take off!

Neem plaats en maak de stoelriemen vast… want I am ready for take off! In de eerdere blogs van deze reeks hebben jullie de weg naar dit moment kunnen volgen. Het was eigenlijk vooral een kwestie van tijd. Tijd die ik even nodig had om een goed plan te ontwikkelen. Een plan voor een duurzame aanpak, een serieuze aanpak en hopelijk natuurlijk de weg naar succes. Wat succes is? Dat kan je op meerdere manieren opvatten. In deze blog neem ik je mee in deze take off! Lees je mee?

Get ready…

Waar ik eerder schreef dat ik op zoek was naar een geschikte optie, ben ik inmiddels een traject gestart waar mijn keuze op gevallen is. Een keuze waar mijn persoonlijke valkuilen zeker aan het licht gaan komen. Ik ben namelijk een traject gestart bij een gewichtsconsulente. Ik raakte in gesprek met haar naar aanleiding van mijn berichtje op Instagram en zij gaf aan goed te kunnen inspelen op mijn hulpvraag. Na een aantal gesprekken besloot ik dit traject te gaan starten. In principe gaat het om een “gewoon” traject om af te vallen bij een gewichtsconsulente, maar aan de hand van een werkboek en de consulten (via Skype door de afstand). De focus ligt dus vooral op waarom ik bepaalde keuzes maak in mijn eetpatroon, waardoor ik zoveel in gewicht ben aangekomen. Daarnaast is een evengrote prioriteit natuurlijk om voldoende voedingstoffen uit gezonde voeding binnen te krijgen.

For take off!

Inmiddels heb ik – na een week mijn voeding bijhouden – een voedingsadvies ontvangen. Wat hier met name uit kwam, was dat ik met mijn laatste voedingspatroon/-gewoonte niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijg. Als in: niet genoeg fruit, niet genoeg groente, niet genoeg zuivel en niet genoeg gezonde vetten. En dat terwijl ik het idee had dat dat best mee viel. Missie 1 is dan ook om door middel van een soort basismenu waarin veel variatie mogelijk is, in ieder geval genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast kan ik nog best weleens wat lekkers eten, liefst niet te veel natuurlijk. Wat voor mij nu motiverend werkt is het volgende: ik verbied mijzelf niets. Ik verplicht mijzelf alleen om éérst de gezonde producten te nuttigen en daarna te kijken in hoeverre ik nog wel trek heb. En ja, daar kan het natuurlijk nog altijd in mis gaan maar ik merk dat het niet verbieden, maar juist het positieve stimuleren wel werkt. Maargoed. Ik ben pas net begonnen dus er komen ongetwijfeld nog moeilijke momenten aan.

Facts | Start – week #1

Start (27 februari 2019)
Gewicht: 116,5 kg

Week #1
Gewicht: 115,4 kg (-1,1 kg)

Week 1

Let’s have a good flight bij dit traject, dit deze weg en dit doel. Ik heb er zin in om te gaan knallen! Meer blogs lezen over Gezonder leven? Je leest ze hier! Zie ik jou volgende week weer?
Liefs ❤︎

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *