Gezond(er) leven,  Madelon Sophie

Gezonder leven 2019 #1

In de blog ‘Hello 2019‘ schreef ik over mijn goede voornemens voor 2019. Deze voornemens gingen echt niet alleen over minder snoepen of meer bewegen, maar 1 daarvan had er zeker mee te maken. Wekelijks zal ik weer gaan schrijven over mijn weg naar een gezondere manier van leven. Vandaag lees je de 1e in de reeks in 2019!

Voornemen nummer #3

“Dit voornemen is niet per se iets heel “nieuws”. Sterker nog, in 2018 heb ik al een aardige strijd gevoerd met mijn fysieke gezondheid en dat hebben jullie kunnen lezen op by Madelon Sophie. Dit is mij in 2018 NIET goed gelukt. Het is me namelijk niet gelukt hier een gezonde balans in te krijgen, gewicht te verliezen en conditioneel te verbeteren. 
Nu er mentaal een gezonde balans is, is er denk ik eigenlijk ook pas écht ruimte om fysiek hetzelfde te zoeken. Ik bedoel hiermee niet dat het ik mijn mislukte pogingen goed kan praten van 2018, want het had echt kunnen lukken. Maar ik heb voor mezelf wel het idee nu het mentale verhaal een beetje naar de achtergrond gaat, ik meer focus kan gaan hebben op mijn fysieke gesteldheid. Ik heb sinds kort regelmatige werkdagen en feitelijk weet ik nu voor elke week wanneer ik wel of geen tijd heb om iets te doen.
Hoe en wat? Daar ga ik in een andere blog op in… anders wordt deze veel te lang!”

En wat nu?

Er staat geen opgesteld, vast plan voor me klaar dit jaar. Ik heb nog geen concrete doelen en verplichtingen en dat laat ik voor nu nog eventjes los. Het “totaaldoel” voor 2019 is om mijn fysieke gezondheid te verbeteren. Dit is breed, maar omvat natuurlijk de onderdelen: gewicht verliezen en vaker bewegen waardoor ik conditioneel en qua kracht fitter ben.

Januari #GOALS

Stap voor stap wil ik richting het totaaldoel werken, waarbij ik op dit moment vooral gemotiveerd ben om meer te gaan bewegen. Zo deed ik tijdens mijn kerstvakantie mee aan een tennistoernooi waar ik duidelijk merkte dat mijn tennis-skills vooruit gaan. Nóg meer motivatie dus om daarmee verder te gaan. De inschrijvingen voor andere toernooien en zelfs een competitie staan daarom op mijn lijstje om te overwegen en te plannen. Maar tennis is niet het enige. Er zijn een aantal dingen die ik graag wil gaan proberen en/of oppakken: kettlebellworkout (thuis), yoga (thuis) en hardlopen. Drie dingen die discipline en motivatie vergen, maar wel gemakkelijk uit te voeren zijn. Ik heb namelijk een set van 3 kettlebells klaarliggen en ook een yoga-matje ligt al een tijd stof te happen. En ik zal eerlijk zijn dat ik nog sta te springen, maar de motivatie is in ontwikkeling.
Belangrijk hierbij is voor mij dat ik niet te hard van stapel loop door mijn gevoelige spieren. Meer hierover schreef ik in de blog over mijn hypermobiele lichaam.

Voor deze week laat ik het hier even bij… 
en vanaf nu kun je elke woensdag een update lezen op by Madelon Sophie!
LIEFS!

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *