Gezond(er) leven,  Madelon Sophie

Centimeters & update week 4

Ik ben vandaag een hele maand verder sinds de start. Een maand heb ik het “al” volgehouden. In deze 4 weken heb ik een aardige balans gevonden binnen de gezonde voeding en het openhouden van de mogelijkheid om te eten waar ik zin in heb. Geen restricties, behalve dan de kcal en in zekere zin de verhouding van de zogeheten macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Ook vandaag schrijf ik weer een update over dit proces!

Update week #4

Ik begin deze blog gelijk met het goede nieuws: YAY! Ik heb de 5 kg gehaald! Sterker nog.. het gaat al een beetje richting de 6 kg in slechts 4 weken. Met een resultaat van 1,1 kg in deze 4e week ben ik ook nu weer enorm trots op m’n harde werk. Het bevestigt nogmaals dat de keuzes die ik maak (dus ook het wekelijkse patatje in het weekend) in orde zijn, in combinatie met de hoeveelheid beweging die ik hiernaast probeer te hebben. En ik ben van mening dat als ik dit kan, dat iedereen het wel kan. De knop moet om maar als ‘ie eenmaal om is, gaat het eigenlijk – bijna – vanzelf.

Andere manieren om te meten

Nu zegt gewicht natuurlijk lang niet alles. Ik kijk ook naar andere dingen om dit proces voor mijzelf te monitoren. Zo heb ik 4 weken geleden een de omtrek gemeten van een aantal delen van mijn lichaam om te kunnen zien hoeveel centimeter er vanaf gaat en zo maak ik ook wekelijks een soort voortgangsfoto van mijn gezicht en full-body in kleding. Als er namelijk een fijne manier is om te merken dat je op de goede bent, dan is dat door aan je kleding te voelen hoe dit zit. Gaat het al ruimer zitten? Staat het steeds mooier? Daarom deel ik maandelijks ook van bovenstaande punten een korte update. Deze stapjes gaan namelijk minder snel dan de weegschaal, maar zijn zeker niet minder belangrijk.

Centimeters

Toen ik 4 weken geleden begon heb ik op een aantal punten de omtrek gemeten, namelijk: borst, taille, buik, heup en bovenbeen. De resultaten na 4 weken bevestigen ook dat mijn broeken wat losser gaan zitten…

  • Borst | +/- 0 cm
  • Taille | – 3 cm
  • Buik | – 4 cm
  • Heup | – 2 cm
  • Bovenbeen | – 2 cm

Totaal hebben we het dus al over een verlies van maar liefst 11 cm #proud!

Voortgangsfoto’s

Op deze foto’s zie ik zelf wat minder groot resultaat maar dat is natuurlijk ook helemaal niet gek. Wel merk ik dus dat mijn kleding ruimer gaat zitten, m’n taille weer iets meer zichtbaar wordt en m’n buik wat minder aanwezig. Op de foto’s zie ik dit niet per se terug maar de eerste voortgangsfoto is ook alles behalve duidelijk door de kledingkeuze (ja, daar had ik even over na moeten denken). Toch vind ik het een leuk idee om juist in allerlei soorten kleding het proces vast te leggen, omdat je deze daarna kunt gaan vergelijken! De full-body foto’s zijn genomen op week 0, 3 en 4 en die van m’n gezicht op week 0 en 4.

Met een voldaan gevoel kan ik dus terug kijken op het proces van de afgelopen 4 weken en die motivatie is bij lange na niet vergeten. Tijd om weer verder te gaan rocken dus! #MinderVullenMeerVoeden

SOCIALS | FB | INSTA | PINTEREST | BLOGLOVIN’ | YOUTUBE

VERDER LEZEN:
> Week #1
> Week #2
> Week #3
> Ontbijtrecept video | Baked Oats
> Lees hier meer blogs over “Gezonder Leven”

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *