Gezond(er) leven,  Madelon Sophie

Blijven volhouden & update week 20

De vorige update stond vooral in het teken van de sapkuur die ik toen heb gedaan. Dit keer weer een normale update hoe de afgelopen 2 weken zijn gegaan. Met een stressvolle toetsweek tussendoor vond ik wat lastiger om streng te blijven maar dat besloot ik ook gewoon even te accepteren.

Toetsperiode

Vorige week stonden er inhaaltoetsen op de planning en dat zorgde weer voor een piekperiode van stress, een drukkere agenda en minder slaap. Dit blijven misschien wel de moeilijkste periodes voor mij, waarin ik merk dat m’n discipline op een laag pitje staat. Nu besloot ik dat ik dat voor mijzelf gewoon even zo te laten en daardoor merkte ik dat ik wel wat meer ging snoepen en er wat ongezondere maaltijden ging nuttigen. Toch denk ik dat ik “overall” veel gezonder heb gegeten als basis en dat is de winst van het proces waar ik nu doorheen ga.

Het nieuwe normaal

Nu ik 5 maanden bezig ben met de missie #MinderVullenMeerVoeden heb ik al veel geleerd. Het doel is altijd geweest om te werken aan een leefstijlverandering en niet te gaan voor een dieet. Los van de sapkuur, heb ik al 5 maanden lang gewerkt aan het vormen van een nieuw normaal. De grootste aanpassingen die nu voelen als normaal zijn:

  • Ontbijt: eerder nam ik standaard yoghurt (of: vla) met cruesli meer met toegevoegde suikers maar nu kies ik voor alternatieven zoals baked oats of magere yoghurt met gezonde toppings
  • Lunch: ik had de gewoonte om standaard boterhammetjes te eten als lunch, maar tegenwoordig neem ik de moeite om verse salades te maken vol verse producten. Eerst vond ik dit “teveel moeite” en nu geniet ik er echt enorm van!
  • Diner: ik nuttig standaard (veel) meer verse producten, minder pakjes en zakjes, verwerk nu extra veel groenten in maaltijden en minder rijst/pasta/aardappel. Vooral de verhoudingen zijn dus veranderd.

En dit bovenstaande is pas het begin, want er zijn al veel meer dingen veranderd die nu normaal zijn. Zo ook de snacks, de frequentie van het eten, wat ik doe bij trek. Kortom, er zijn al veel mooie stappen in de goede richting gezet!

Update week #20

Sinds de vorige update van week #18 ben ik iets aangekomen, namelijk +0,3 kg. Dit valt me eigenlijk wel mee als ik zie hoeveel extraatjes er de afgelopen twee weken genuttigd zijn. Het is jammer natuurlijk, maar hier kan ik niet van balen omdat het vrij helder is hoe dit zo gelopen is. Ik heb gewoon weer heel veel zin om dit te blijven voortzetten en te zien wat voor resultaat ik over 2 weken mag delen. Hopelijk kom ik dan een beetje dichterbij de -15 kg!

See you in two weeks!

SOCIALS | FB | INSTA | PINTEREST | BLOGLOVIN’ | YOUTUBE

MEER LEZEN:
> Lees hier meer blogs over “Gezonder Leven”

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *