gopro snorkelen gili trawangan schildpad turtle

Nu ik inmiddels bijna een week terug ben in Nederland, leek me het een goed moment om weer eens te gaan bloggen. En ja, dat kan niet anders dan over de toffe reis die we hebben gemaakt. Echter hebben we zó gi-ga veel gezien en gedaan tijdens deze reis, dat dit natuurlijk niet in één blogartikel te vertellen is. Daarom staat by Madelon Sophie in de maand Augustus elke zondag in het teken van onze reis waarbij ik steeds een ander stukje uitlicht om daar onze verhalen en ervaringen over te kunnen delen! De precieze invulling van de onderwerpen staat nog niet vast, maar in de blog van vandaag lees je de reisplanning van onze reis!

Voorbereidingen vooraf

Onze vluchten hadden we bij KLM geboekt, mede omdat dit één van de meest snelle opties is om te vliegen naar Bali, met een korte tussenstop in Singapore. Ook omdat we allebei niet echt helden zijn met vliegen, voelt een vlucht met KLM toch net iets vertrouwder dan een andere (onbekende) maatschappij. Daarnaast besloten we, omdat we in het hoogseizoen op reis gingen (de maand Juli), dat we er waarschijnlijk goed aan zouden doen om de hotels vooruit te boeken. Dit betekende echter ook dat we een planning moesten maken voor de reis. Aangezien ik al eens eerder op Bali geweest was kwamen we hier eigenlijk vrij makkelijk uit door onze beide wensen te combineren. Voor Singapore was het vrij simpel, aangezien dit natuurlijk een grote stad is met een goed metronetwerk. Hier hadden we dan ook voldoende aan één accommodatie.

De (globale) planning

DAG 1-2 | Heenreis
Onze vlucht vertrok om 21.00 uur vanuit Schiphol richting Singapore. Deze vlucht duurde iets meer dan 12 uur, waarna we vriendelijk werden verzocht om het vliegtuig even uit te gaan en daarna weer opnieuw te boarden. Dit i.v.m. het schoonmaken van de cabine en het tanken. Vervolgens vlogen we in iets meer dan 2 uur naar Denpasar, Bali. Om 19.30 uur lokale tijd (6 uur later dan hier bij zomertijd), kwamen we hier de dag na vertrek aan op plaats van bestemming!

DAG 3-5 | Sanur, Bali – 2 nachten
De eerste twee dagen stonden met name in het teken van: bijkomen van de reis, uitrusten en ontspannen. En van het mooie weer genieten natuurlijk!

DAG 5 | Dagtrip & naar Ubud
Na twee dagen uitrusten stond er een dagtrip met privé-gids en -chauffeur op de planning om zo veel verschillende highlights te kunnen zien, waar je anders moeilijk komt. Ook was dit gelijk een mooie manier om van locatie A (Sanur) naar B (Ubud) te gaan.

DAG 5-10 | Ubud, Bali5 nachten
Aangezien Ubud een plaats is waar veel te doen is, spendeerden we hier 5 nachten. Je zit hier in de jungle en kunt hier dan ook genieten van mooie landschappen. Van het Monkey Forest tot een bezoek aan een spa en van mooie wandelingen en bezoek aan een waterval tot de markt van Ubud. Je kunt je hier goed vermaken!

© by Madelon Sophie

DAG 10-14 | Gili Trawangan, Lombok – 4 nachten
’s Morgens vroeg werden we opgehaald om naar de haven te gaan in Padangbai, om zo om 9.00 uur naar Gili Trawangan te varen (duurt 1,5-2 uur). Op dit mooie eiland kun je vooral genieten van het prachtige weer, de mooie stranden en het onderwaterleven. Optimaal vakantie vieren dus!

polarsteps bali
© Screenshot uit Polarsteps

DAG 14-17 | Jimbaran, Bali – 3 nachten
Voor onze laatste dagen op Bali wilden we graag dichtbij het vliegveld verblijven. Eerst moesten we de reis vanaf Gili Trawangan naar Jimbaran afleggen wat met alle chaos niet heel erg snel verliep. Gelukkig hadden wij een privé-chauffeur om ons vanaf de haven naar ons hotel te brengen, anders had dit nog veel langer geduurd. De overige tijd in Jimbaran stond nog open maar werd ingevuld met nog wat kleine bezoekjes en we wilden graag een dag vertoeven in een beachclub.

DAG 17-23 | Singapore – 6 nachten
Na slechts 2,5 uur vliegen kwamen we in de middag aan op onze nieuwe bestemming. Aangezien Singapore een gigantische stad is vol activiteiten en bezienswaardigheden wilden we hier voldoende tijd voor hebben. Het zou dan ook geen probleem zijn om 6 (volle) dagen op te vullen met activiteiten als Universal Studios, Singapore Zoo en natuurlijk de vele highlights van deze stad.

© by Madelon Sophie

DAG 24 | Terugreis
Net na middennacht vlogen we vanaf Singapore Changi Airport in 12,5 uur weer naar Nederland met een directe vlucht. Zo kwamen wij vroeg in de ochtend weer op Schiphol aan en moesten we de gehele dag wakker blijven om de jetlag een beetje te vermijden!

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen, hebben we veel gezien en gedaan tijdens deze reis. Toch was er wel voldoende tijd om bij te komen, aangezien we overal toch wel een redelijk aantal nachten verbleven. Dit is ons dan ook erg goed bevallen! Volgende week zondag staat er weer een nieuwe blog online over onze reis. Waar zou jij graag meer over willen lezen? Laat het me weten!

SOCIALS | FB | INSTA | PINTEREST | BLOGLOVIN’

3 gedachten over “Reis naar Bali & Singapore #1 | De planning”