afvallen blijven lopen sneakers

Twee weken geleden kon je lezen over het plan, de strategie voor mijn missie. Missie gezonder leven. Missie gezond eetpatroon. Missie gewicht verliezen. De start is gemaakt, de eerste weken zijn voorbij en ja, zo’n traject om gewicht te verliezen gaat eigenlijk nooit zonder val of stoot. Maarrrr… het belangrijkste wat ik je nu kan vertellen is dat het eigenlijk best wel goed gaat. In deze blog lees je hier natuurlijk veel meer over! 

So far, so good

Inmiddels ben ik alweer 3 weken geleden begonnen met het traject bij de gewichtsconsulente. Ik heb een voedingsadvies gekregen op basis van mijn eetgewoonten (zie vorige blog) en een plan om mee te gaan beginnen. In tegenstelling tot een “dieet” gaat het hierbij niet om een strikt schema waar ik mij aan mij moet houden, maar eerder een richtlijn. Vandaag had ik opnieuw een gesprek met de gewichtsconsulente en heb ik weer nieuwe punten om mee aan de slag te gaan. 

Waar ik me de afgelopen weken mee bezig gehouden heb:

  • Ik volg een algemeen basisschema waardoor ik globaal gezien de nodige voedingsstoffen binnen krijg. Dit geeft in eerste instantie een houvast waar ik mijn voeding mee plan. Doordat dit gezonde keuzes zijn, zorgt dit voor voldoende verzadiging om eetbuien (grotendeels) te voorkomen.
  • Naast dit schema zijn er dagjokers en weekjokers van een x aantal kcal waardoor er zeker af en toe wel wat mogelijk is. Of dit een sausje bij het diner is of een extra tussendoortje. Dat maakt dus dat al het “ongezonde” niet verboden is, maar niet als standaardkeuze wordt gebruikt. Eerder dus als aanvulling.
  • Vooruit-plannen is een belangrijke sleutel tot succes: voldoende boodschappen in huis hebben met de gezonde keuzes, voorkomt echt dat er ongezonde keuzes gemaakt gaan worden. Maaltijden bedenken dus en zorgen voor voldoende gezonde snacks.
  • Perfect gaat het niet maar dat hoeft ook niet. Het is de bedoeling om te werken naar eetgewoonten die een gezonde balans hebben. Neemt niet weg dat je je innerlijke zelf af en toe ook wel een beetje moet blijven kietelen als je daar gelukkig van wordt! 

Move that body

Naast het letten op mijn voeding probeer ik beetje bij beetje ook stappen te zetten (letterlijk en figuurlijk) in het bewegen. Naast tennis (straks 2 keer per week) probeer ik ook voor mijn terugkerende lichamelijke klachten gestructureerder te bewegen. Om te beginnen met meerdere keren per week ’s morgens yoga en stretch-oefeningen uit te voeren. Ook probeer ik 1 à 2 keer per week een korte workout met kettlebells te doen. Alles om op een laag niveau mijn lichaam te laten wennen aan meer bewegen, in de hoop dat dit beetje bij beetje minder moeilijk wordt en ik dus mijn lichaam steeds iets meer kan belasten. 

Facts | Start t/m week #3

Stiekem toch altijd wel heel meest interessante stukje van deze blogs. Want ja, wat voor resultaat heb ik in de tussentijd weten te bereiken met deze aanpassingen? Nou. Ik ben ook deze keer weer trots, want er is in 3 weken tijd al best wel van af. 

  • Start (27 februari 2019)
    Gewicht: 116,5 kg
  • Week #3 
    Gewicht: 114,2 kg (-2,3 kg), YAY!

 

Een mooie tussenstand voor 3 weken, nietwaar? Naar aanleiding van het gesprek met de gewichtsconsulente heb ik weer nieuwe stof om mee aan de slag te gaan, daarover lees je de volgende keer weer meer!
Liefs, Madelon 

Eén gedachte over “Gezonder leven #7 | Keep moving”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *